Hasta Ve Hasta Yakınlarına Yönelik Bilgilendirme
10 Mayıs 2022

HASTA  VE  HASTA  YAKINLARINA  YÖNELİK  BİLGİLENDİRME

Hastane  Genel  Yapısı  ve  Kuralları  Konusundaki  Bilgilendirmeler

       Hastane  İsmi

Sapanca İlçe Devlet Hastanesi

       Ulaşım Bilgileri

Hastanemiz tüm hizmet birimleriyle tek yerleşkede hizmet vermektedir.

Açık Adres ve Ulaşım: Gazipaşa Mahallesi İzmit Caddesi No : 21/a Sapanca SAKARYA 

Sapanca merkezden gelecek hastalar için Adapazarı Yanık ve Sapanca İzmit istikametinde çalışan Sakarya Büyükşehir Belediyesi özel halk otobüsleri ile ulaşım sağlanabilir.

Adapazarı ve Arifiye istikametinden gelecek olan hastalarımız için Adapazarı Yanık istikametinde çalışan Sakarya Büyükşehir Belediyesi özel halk otobüsleri ile ulaşım sağlanabilir.

Kırkpınar kurtköy ve Yanık köyü istikametinden gelecek hastalar için yanık Adapazarı ve İzmit Sapanca istikametinde çalışan Sakarya Büyükşehir Belediyesi özel halk otobüsleri ile ulaşım sağlanabilir.

        İletişim Bilgileri

  Telefon : ( 0264 ) 582 50 70 - 30
  GSM     : ( 0530 ) 493 08 96
  Fax       : ( 0264 ) 582 50 71

  E Posta:  sakarya.sapancaidh@saglik.gov.tr
                                                                                                 

        Hizmet Saatleri           

  • Poliklinik Hizmet Saatleri: 09-16:00
  • Görüntüleme Hizmetleri: 09-19:00
  • Evde Sağlık Hizmetleri: 09-17:00
  • İdari Birimler Hizmet Saatleri:08-17:00
  • Hastanemiz Acil Poliklinik Hizmetleri 7/24 olarak verilmektedir.

        Randevu ve Başvuru Süreçleri

  • Hastanemizdeki Hekim çalışma listelerine web sayfamızda yer alan ‘’Doktor Çalışma Cetvelinden’’ ulaşabilirsiniz.
  • Randevu almak için mutlaka hasta kimliğinin yanında bulundurulması zorunludur.

       
        Online ya da ALO 182 MHRS Üzerinden Randevu

  • Hastanemizde Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden randevu alınmaktadır.
  • MHRS Portal bilgisine web sayfamızda yer alan ‘’Merkezi Hekim Randevu Sistemi’’ bölümünden veya ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından ALO 182’yi arayarak ulaşabilirsiniz.
  • Randevu alan hastalarımız randevu saatinden en geç 15 dk önce poliklinik bekleme alanında bulunmaları ve sıralarını takip etmeleri gerekmektedir.
  • Hastanemizin telefon numarasından randevu verilmemektedir.

        Randevusuz Başvuru

  • Hastanemiz polikliniklerine randevu almadan başvuru yapılabilir.
  • Muayene için gelen hasta eğer daha öncesinde hastanemizden hizmet almış ise dokunmatik kioks’tan sıra alır ve poliklinik muayene sırasını bekler.
  • Hasta muayene olacağı polikliniğin randevu ve başvuran hasta sayısı durumuna göre aynı gün muayene olabilir.
  • Hastanemizde Poliklinik Randevu durumunu sorgulamak için aşağıdaki numarayı da arayabilirsiniz.

           İletişim: ( 0264 ) 582 50 70 – 30  

           Hasta Kabul Birimi Dahili Tlf:1122

        Hastaneye İlk Defa Başvuru;

  • Hastanemize ilk defa başvuran hastanın istediği polikliniğe randevu durumu uygunsa,  kimlik ve iletişim bilgileri Hasta Kabul Birimimizdeki görevli tarafından sisteme kaydedilir ve kendisine poliklinik kaydı oluşturulur.
  • Bundan sonraki kayıtlar için kendi bilgilerini girmek suretiye randevu durumu uygunsa dokunmatik kioks’tan randevu alabilir.
  • Randevu alan hasta Poliklinik Bilgilendirme ekranından sırasını takip eder.

        Kayıtlı Hasta Başvurusu:

  • Bu işlem hastanemizden daha öncesinde en az bir defa hizmet alan ve bilgileri sisteme eksiksiz işlenen hastalarımız için geçerlidir.
  • Hasta dokunmatik kioks üzerinden kendi bilgilerini girmek suretiye randevu durumu uygunsa randevu alabilir.
  • Randevu alan hasta Poliklinik Bilgilendirme ekranından sırasını takip eder.

        Yaşlı ve Engelli Kişilerin Sağlık Hizmetlerine Erişimi:

  • Hastanemizde yaşlı ve engelli kişilerin öncelikli kayıt yaptırabilmeleri için hasta kabul birimimizde öncelik tanınmaktadır.
  • Yaşlı ve engelli bireylerin poliklinik alanlarında öncelikli oturabilecekleri yerler mevcuttur.

        Muayenede Evrak ve Ücret Kontrolü:

  • Hastanemize başvurularda kimlik ibrazı zorunluk olup lütfen kimlik belgenizi yanınızda bulundurunuz.
  • Randevu verilirken TC Kimlik numarası ile resmi işlemi yapılan hastalar için Medula sisteminden provizyon onayı alınır.
  • Hastanemizde herhangi bir sosyal güvencesi olmayan hastalar ücretlerini ödeyerek muayene ve /veya tedavi olabilirler.

        Muayene süreci

  • Randevu sırasında hastalara barkod verilmemektedir. Muayene sırasını alan hastalarımız poliklinik bekleme alanlarında bulunan bilgilendirme ekranlarından sıralarını takip etmektedirler.
  • Polikliniğe ulaşma güçlüğü çeken hastalarımıza görevli personelimiz yardımcı olunmaktadır.
  • Hastaya sırasını poliklinik bilgilendirme monitöründen takip etmesi ve sırası geldiğinde içeri girmesi söylenir.
  • Polikliniğe başvuran hastalar hekimlerimiz tarafından değerlendirilerek gerekli ise tetkik/tahlil işlemleri için yönlendirilir.

       Tahlil ve Tetkik İstem Süreci

  • Hekim tarafından hastaya isteyeceği tetkikler otomasyon sistemine işler hastayı tetkikin yapılacağı ilgili bölüme yönlendirir
  • Hastaya istenen tetkik, ilgili birimin otomasyon sistemi modülünde görülmektedir. Hastanın başvurusu ile birlikte istem onaylanır.
  • Kan tahlilleri için kan alma sekreterliğine başvurulur burada barkotlarıyla birlikte tüplerini alarak kan alma hemşiresine yönlendirilir.
  • Kan alma hemşiresi tüplerin üzerindeki barkodları okutarak kan alma işlemlerini gerçekleştirir. Aldığı kanları özelliklerine göre laboratuvara gönderir.
  • Hastanın idrar ve gaita tetkiklerini de de barkotlu örnek kabına numuneyi vermek üzere laboratuvar yakınında bulunan tuvalete yönlendirir.
  • Radyolojik tetkik istemlerinde hasta radyoloji kayıt birimine başvurduğunda istenilen tetkiki onaylanır ve radyoloji çekim odasına yönlendirilir.
  • USG, BT, MR, EEG, EMG ve diğer kurumumuzda yapılamayan işlemleri için Başhekim Sekreterliğince anlaşmalı kurum ile görüşülerek randevu verilir.
  • EKG tetkikleri hastanemiz EKG odasında gerçekleştirilmektedir.
  • Laboratuvar tetkiklerinin sonuçları onaylandığında istemi yapan ilgili hekim tarafından görülebilir.
  • Görüntüleme tetkiklerinin sonuçları da hekimin HBYS modülünden çekimi takiben görülebilmektedir.
  • Tetkiklerin sonuçlanması ve hekimin sonuçlarının değerlendirilmesi genellikle öğleden sonra yapılmaktadır.
  • Yoğunluk az ise polikliniklerde hekim müsaitse tetkikler sonuçlandığında başvuran hastanın sonuçları daha erken değerlendirilebilir.
  • Hastanın dışarda yaptırdığı tetkikleri olduğunda sonuçları ile birlikte polikliniğe giriş yaptırarak başvurmak zorundadır.
  • Hekim tetkikleri değerlendirip hastayı koyduğu teşhisle ilgili bilgilendirir. Reçete vermişse kullanım önerileri dikkat edilecek hususları da söyler.
  • Hastanın tedaviyi reddetme hakkı vardır.
  • Hasta yatışına onam verilmişse hasta yatış formu doldurulur hastanın yazılı onamı alınır.
  • Kendisi gidebilecek durumda olan hastalar, yatış yapılan birime yönlendirilir. Refakat ihtiyacı olanlar ise görevli personel eşliğinde transfer edilir.
  • İleri tetkik/tedavi gerekli ise hasta uygun sağlık tesisine sevk edilir (Aciliyetine göre ambulansla da olabilir.)

          Konsültasyon Süreçleri

  • Poliklinik muayenesi yapılan hastayı ekim bir başka branşın değerlendirmesini isteyebilir.
  • Hekimin önerdiği diğer branş için hastalarımız aynı gün sıra numarası alarak yada daha sonra randevu alarak ilgili branşa muayene olabilirler.
  • Anestezi konsültasyonu, cerrahi planlanan hastalara istenmekte ve anestezinin cerrahi operasyona onayı alındıktan sonra hastanın operasyon için yatışına karar verilmektedir.

 

        Otopark Hizmetleri

 

  • Hastanemizde Hasta ve yakınlarına hem acil hem de poliklinik hizmet birimleri önünde açık otopark hizmeti verilmekte olup bu alanlar LPG’li araç kullanımına da uygundur.
  • Ayrıca Hastanemizde acil servis önünde 2, Poliklinik hizmet birimleri girişinde de 2 olmak üzere, Toplam 4 engelli otoparkı bulunmaktadır.

          Tercümanlık Hizmetleri

  • Hastanemizde  İşaret dilinde tercümanlık hizmeti verilmekte olup ve bu hizmete ihtiyaç duyanlar Hasta Kabul Birimimize müracaat edebilmektedirler.

 

        Tekerlekli Sandalye

 

  • Tekerlekli sandalye ihtiyacı bulunan hastalarımız, Acil girişinde görevli Güvenlik Personeli, Poliklinik girişinde de hasta kabul birimimizden yardım isteyebilir.