Refakatçı Kuralları
26 Eylül 2022

REFAKAT POLİTİKAMIZ;

  • Hastanemizde hizmet akışını engellemeyecek şekilde, hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde,  uygun zaman ve yöntem dahilinde, belirli kurallar konularak, yatarak hizmet alan hastalarımızın tıbbi bakım ve psikososyal ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik hasta yakınlarının destek ve katılımı sağlanarak, kurumsal imajı arttırmak ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak.

 

 REFAKATÇİ  KURALLARI:

  • Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
  • Refakatçiler hastanın bakımına yardımcı olmak amacıyla hastanede bulunurlar. Bu nedenle hastane kurallarına uymaları beklenir.
  • Refakatçiler, tabiplerin direktifleri içerisinde hastalara bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler.
  • Refakatçiler kullandıkları yatak ve yatak üstlerini, dolap ve dolap üstlerini düzenli tutmak zorundadır.
  • Refakatçiler, hastaların pijama giymelerini sağlamalıdırlar.
  • Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
  • Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidir.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya malzemeleri düzenli ve temiz tutacaklar, hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılayacaktır.
  • Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması şarttır. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizite saatlerinde ve saat 24.00 den sonra kapatılması gerekir.
  • Refakatçiler adlarına düzenlenmiş refakat kimlik kartlarını sürekli takılı tutacaklardır.
  • Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
  • Refakatçiler hastane içinde ve yangın merdivenin de tütün ve alkollü madde kullanmayacaktır.
  • Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmayacak, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmeyeceklerdir.
  • Refakatçilerimiz dinlenmek için kendilerine ayrılan refakatçi koltuğunu kullanmalı diğer hasta yatağını kullanmamalıdır.
  • Hastane yönetmelik ve hükümlerine uymayan, binaya, cihazlara, eşyalara kasti zarar veren, yapılan uyarıları dikkate almayan, diğer hastaların şikayet ve rahatsızlığına sebep olan hastalar   ( hayati zorunluluk hariç ) ve hasta yakınları, uzman doktor ve baştabip onayı ile kurumdan çıkarılabilirler.
  • Refakatçi hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder. Hekim ve hemşirenin tedavi ve uygulamaları dışında refakatçiler hastaya herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  • Refakatçiye refakat kartlarını göstermek sureti ile ayrı bir ücret ödemeksizin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri verilir.
  • İleri derecede yaşlılar ve 18 yaşında küçükler refakatçi olarak kabul edilmez.
  • Hastanemizde izolasyonda (solunum, damlacık ve temas)olan hastalara refakatçi kabul edilmez.
  • Özellikli hasta gruplarında refakat kuralları ilgili klinik tarafından belirlenir.
  • Bu koşulları kabul eden kişiler refakatçi kalabilirler. Kurallara uymayan veya kuralları kabul etmeyenlerin refakatleri iptal edilir.
  • Acil durumlarda hastane tahliye alanları her katta tabelayla gösterilmiştir.
  • Öneri, teşekkür ve şikâyetlerinizi “Hasta İletişim Birimi”, “dilek-öneri kutuları” ve Web Sayfamızdaki” dilek-öneriler (e-posta)” aracılığı ile iletebilirsiniz.
  • Kahvaltı  07:00/07:30 öğlen yemeği 11:30/12:00 akşam yemeği 16:30/17:00 saatlerinde verilmektedir.
  • Vizit saatleri 08:00/08:30 -16:00/16:30
  • Hastane telefon numarası :02645825070 /1168